Bästsäljare

Information

Tillverkare

Extrapriser

Leverantörer

Inga leverantörer

Taggar

Köpvillkor

Forestbud
Organisationsnummer 559130-7094
VAT SE559130709401

Kontakt:
Tel: +46706633122
Mail: Support@forestbud.com
Adress: Fyrkvägen 9, 894 30 Själevad

Köp och leveransvillkor

Vårt företag ingår inte avtal med minderåriga utan godkännande ifrån målsman.

 

De produkter som vi har på lager skickar vi inom 1-2 vardagar. Såkallade beställningvaror är märkta med längre leveranstid, exempel: Leverans 1-2 veckor. Dessa produkter beställer vi först av vår leverantör som sedan skickas till kunden, när produkten ankommer till vårt lager. Om du har beställt flera produkter tillsammans med en beställningsvara så kan vi skicka de produkter som vi har på lager i förväg. Vår support måste då ha blivit informerad om detta, annars skickas varorna gemensamt när vi har fått in hela er order på lager.

Vi har en fraktkostnad på 49 kr och fri frakt över 499 kr. Frakten skickas via Postnord eller DHL. Större paket över 2 kg skickas i regel med DHL medans mindre försändelser skickas med Postnord.

 

Vi reserverar oss för att produkter kan ha blivit slutsålda samt skrivfel / faktafel. Vi meddelar dig via mail när ordern är behandlad och skickad.

 

Returer

Forestbud erjuder 1 års returrätt. De första 14 dagarna består av ångerrätten enligt Distansavtalslagen – DAL. Följt av vår egen retur policy (totalt 365 dagars returrätt)

 

 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Köp av vara som har tillverkats enligt konsumentens specifika anvisningar, som har anpassats för den individuella kunden, eller på annat vis fått en tydlig personlig prägel.
  • Köp av badkläder och/eller underkläder där varan har levererats förseglad och/eller plomberad och denna försegling/plombering har brutits av kund.

 

För att vår retur-policy ska gälla måste följande punkter uppfyllas:

  • Varan och samtliga tillbehör ska vara nyskick. Detta gäller även förpackning och medföljande beskrivningar.
  • Produkten och förpackningen får inte ha blivit utsatt för fukt och lukt, vilket vi kan klassa produkten som ”icke nyskick” vid kontroll.

 

  • Vi kommer kontrollera produkten vid retur och anser vi att produkten har blivit använd och inte uppfyller kraven ovan, kan vi neka din retur. Vi skickar då tillbaks produkten till dig och ingen återbetalning kommer att utföras.

 

  • Retur-policyn gäller om inte parterna har överenskommit något annat, så som garanti-ärenden eller annan typ av ärenden.

Vid retur

Vi erbjuder fria returer. Det ni behöver göra är att försluta förpackningen och kontakta oss på Support@forestbud.com

Ange ordernummer så återkommer vi med fraktsedel till er via e-post. Fraktsedeln kan ni enkelt skriva ut och fästa på paketet som ska skickas i retur. Saknar ni möjlighet att skriva ut fraktsedeln, så skickar vi en fraktsedel via post ca 1 dags leverans (Kostnadsfritt).

Observera att detta gäller inom Sveriges. Vid retur utanför Sverige gäller inte fri retur och individuell prissättning av returen kommer att ske. Returkostnaden baseras då på vikt,storlek och land vid frakt utanför Sverige.

 

Vi reserverar oss för att vi ej har möjlighet att hämta ut din retur om den skickas till annan adress än angiven returadress.

 

Vi utför återbetalning av returen när den mottagits hos oss på Forestbud, samt blivit kontrollerad. Kontroll och återbetalning kan ta 14 dagar. Vid eventuell återbetalning betalar vi ut samma belopp som varan köptes för av kunden.


Om du har köpt en vara som berättigar dig rabatt eller gåva så måste även denna medfölja i returen. Om gåvan saknas kommer värdet av gåvon dras av på din retur. Detta gäller även rabatten vid köp över en viss summa så som fri frakt över 499 kr. Vid returen kan vi då ta ut en kostnad för den första frakten, varav 49 kr inom Sverige.


Gåva och rabatter gäller endast för en order och kan inte tillgodoräknas vid byten eller ny order.

Skyddande av din information

Vår sida har ett SSL Certifikat så du kan handla tryggt och säkert i vår butik.
Vi har certifikatet som har utsällts ifrån Comodo.

SSL certifikatet innebär att dina kortuppgifter är krypterade så att dina kortuppgifter inte hamnar i orätta händer.

All betalning och fakturering sker via Payson och deras Checkout system som är snabbt och säkert. För företag och enskilda fall kan en separatfaktura skapas av oss på Forestbud.
För att du som privatperson ska få handla med faktura krävs att du är folkbokförd i Sverige samt att du är över 18 år.

Vid försenad betalning tillkommer dröjsmålsränta på 2% per månad samt påminnelseavgift enligt lagstadgad. Vid utebliven betalning överlämnas ärendet till inkasso.

Vi har erbjuder även delbetalning vilket sker via Payson i kassan.

Kreditprövning kan ske vid köp med faktura och den informationer kommer då att skickas hem till dig.

Vid frågor om fakturering och kreditupplysning, kontakta Payson.

Kontakt till Payson: 08-470 94 00

Reklamation

Enligt svensk lagstiftning har konsumenten reklamationsrätt upp till 3 år efter ett köp. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av själva produkten och gäller inte för normalt slitage / åldrande av produkten. Vid reklamation ska prodoukten vara fri från lera och smuts. Efter att Forestbud har mottagit produkten behandlas ärendet inom 30 dagar.

Skicka uppgifterna om reklamationsärendet till Support@forestbud.com
Om möjligt bifoga noggrann beskrivning och bilder. Detta påskyndar ert ärende avsevärt.

Om du som kund har hanterat en vara och som vi anser vara i större omfattning än nödvändigt för att säkerhetställa kvalité, funktion och egenskaper. Har vi på Forestbud rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Vi uppmanar till försiktighet vid en vara som eventuellt ska returneras till oss.

Returneras varan i fullgott skick med hel förpackning (Gäller ej det yttre fraktemballaget: Exempel wepapplåda, pastpåse för frakt), betalas den fulla kostnaden ut till kunden.

 

Vid retur till oss är du som kund ansvarig för godset. Packa paketet noga så att både vara och orginalförpackning är hel och ren och inte skadas vid returen.

Personuppgifter och anti-Spam policy

De personuppgifter som du lämnar hos Forestbud hanteras med största varsamhet och respekt.Vi följer personuppgiftslagen SFS 1998:204 som bygger på gemensamma regler inom EU.
Forestbud skickar inte så kallad SPAM. Som kund kan ni få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation som initierats av part. Även erbjudanden,sms och nyhetsbrev kring vår kundrelation.

E-postutskick kommer endast att ske ifrån vår verksamhet, rörande våra produkter och tjänster. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande på Forestbud’s konto

Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss samt de partners vi använder för att kunna genomföra köpet.

Som kund hos oss har du rätt att utföra:

  • Utdrag av registrerade uppgifter.
  • Att registrerade uppgifter ändras.
  • Att registrerade uppgifter raderas.



Säkerhet

Försök till bedrägeri med t ex falska eller stulna kortuppgifter polisanmäls. Vi loggar IP adresser i samband med att betalning genomförs för att kunna använda dessa vid en eventuell polisanmälan.

 

Cookies

Vår sida använder cookies för att förbättra webbplatsen för användaren.  När du är inne och surfar, skickas cookies mellan din dator och vår server för att kunna utbyta information. Det kan till exempel gälla vad du har lagt i din varukorg, eller om du är inloggad på Mina sidor.

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som kan avaktivera cookies. Oftast går det också bra att ta bort eventuella session cookies som redan har sparats.

Om du väljer att inte acceptera cookies på vår webbplats, kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Ombud

Våra ombud kan variera beroende på ditt pakets vikt. I Regel skickar vi med Postnord under 2 kg och genom DHL över två kg. Minsdre paket tar normalt 1 dag att leverera, medans större försändelser tar ca 2 dagar.

Avisering sker först via sms om mobil angivits. Annars via E-post. Avisering kan även ske via brevlåda i enstaka fall.

 

Paketen hämtas hos Postnords ombud eller DHL Service point.

 

Om ni har fått avisering och sändningsnummer ifrån DHL kan ni söka ert paket här:

 

https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do?resetForm=false&l=SV

 

Vi har fraktkostnad på 49 kr inkulsive moms vilket även gäller större försändelser så som grytor och större tält. Vi erbjuder fri frakt över 499 kr. Detta gäller endast inom sveriges.

 

Transportansvar

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till ombudet. Du Kontakta vår support för hjälp med ditt ärende: Support@forestbud.com

Vi hjälper dig om ditt paket inte har kommit fram inom rimlig tid. Vi sköter kontakten med frakbolagen för att spåra rätt på ditt paket samt att eventuellt utföra återbetalning eller nytt utskick av produkt till kund. Kontakta vår kundtjänst för hjälp.

Ej uthämtade paket

Paket som inte hämtas ut av dig som kund hos något av våra ombud, kommer att debiteras för frakt,returfrakt och hantering på totalt 300 kr.

100 % Prisgaranti

Vår prisgaranti innebär att; Om du köper en vara av oss och skulle hitta den billigare någon annanstans, betalar vi tillbaks mellanskillnaden.

Vilkor för Prisgaranti:

Denna garanti gäller endast orginalpriser och inte där produkten säljs till rabatteratpris eller som begagnad. Det gäller även inte vid auktioner eller om produkten är slut i lager / beställningsvara. Produkten måste vara densamma på alla sätt så som: Färg, storlek, detaljer, modell.

Butiken måste finnas i Sverige samt vara ett svenskregistrerat bolag.

Prisgarantin gäller i 7 dagar efter köpet har gjorts hos oss och du lämnar uppgifterna direkt till vår kundtjänst med länk till den aktuella produkten.

Gäller endast inom Sverige

Force Majeure

Vi befriar oss ifrån våra förpliktelser av detta avtal under Force Majeure. Om omständigheterna förändras för att vi ska kunna lösa vår verksamhet på sedvanligt sätt så som vid Sabotage, terrorism, naturkatastrofer, krig och andra typer av större olyckor. Vi tillämpar befrielsen vid ändrad Åtgärder ifrån myndighet, ändrad lagstiftning, och konflikter på arbetsmarknaden som påverkar vår verksamhet.